Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Hashtaglunchbag at Tu Bong in 28th May 2017

(Tiếng Việt Bên Dưới)

 #HashtagLunchbag is held on the last Sunday of every month. It's where the community of Nha Trang come together to help the less fortunate. It was decided to change the normal format and this Sunday was the first time of the change.

The new plan is to chose 3 different destinations in the Khanh Hoa province and return every three months to each destination. This way we build a relationship with the people of the community by helping them with a project, teaching English to the children so they may have more employment opportunities in the future, as well as providing food supplies.

We went to Tu Bong to help the orphanage where we extended the garden, taught English to a lovely group of local children and gave food packages which included rice, noodles, fish sauce, soy sauce, sugar and seasoning to a group of people who the Master of the Temple, Giac Hanh had selected. These food packages will sustain people for a lot longer than just a meal.

The people who worked in the garden did an amazing job. They exceeded all expectations. They finished more of the area than expected in the time allocated. It's now setup to get some more crops installed making the orphanage more self sustainable.

At the end of the English lesson the children gave a little speech about themselves using what they had learned. They were so proud after giving the presentations. They had such great support from both the other students and the volunteers. One little girl asked "Can I come again tomorrow?". Most of these children attended Summer School last year and hopefully will come again this year. It is fantastic to see how much they remembered and how eager they are to learn.

The group in the orphanage played with wooden puzzles and nursed the babies allowing the carers a much needed break.

 After doing all this we joined together with the children that we taught and the people who received the food packages to have Banh Mi and then had a quick tour of the Temple grounds. Together we can make a difference and today we certainly did.

#LoveTheLifeNhaTrang

 #CommunityNhaTrang

 #HashtagLunchbag

If you would like to donate or see more information about this orphanage please go to :

https://www.gofundme.com/266c654y

#HashtagLunchbag được tổ chức vào ngày chủ nhật cuối cùng của mỗi tháng. Đây là nơi mà cộng đồng ở Nha Trang đến và cùng nhau giúp đỡ những hoàn cảnh kém may mắn. Chương trình đã được quyết định thay đổi từ hình dạng bình thường sang một mô hình khác, và Chủ nhật vừa rồi là lần đầu tiên của sự thay đổi đó.

 Kế hoạch mới của chương trình là chọn 3 địa điểm khác nhau ở tỉnh Khánh Hoà và ba tháng một lần quay lại mỗi địa điểm. Bằng cách này chúng tôi xây dựng mối quan hệ giữa người dân trong cộng đồng bằng dự án, dạy tiếng anh cho trẻ em vì vậy các em có thể có nhiều cơ hội về việc làm trong tương lai, cũng như cung cấp hỗ trợ thực phẩm.

 Chúng tôi đã đến Tu Bông để giúp đỡ trại trẻ mồ côi mở rộng khu vườn, dạy tiếng anh cho một nhóm trẻ em địa phương đáng yêu và tặng nhiều phần quà gồm: gạo, mỳ gói, nước mắm, xì dầu, đường và bột nêm cho một nhóm người nghèo ở khu vực xung quanh chùa mà Giác Hạnh đã lựa chọn. Những gói thực phẩm này sẽ duy trì và giúp đỡ họ trong cuộc sống hằng ngày lâu hơn không chỉ là một bữa ăn.

Những người giúp đỡ làm việc ở khu vườn đã làm một công việc tuyệt vời. Họ đã làm và hoàn thành nhiều diện tích công việc hơn dự kiến trong thời gian phân bố, họ vượt quá mong đợi của chúng tôi. Bây giờ khu vườn đã được thiết lập để trồng thêm một số cây trồng mới làm cho trại trẻ mồ côi thêm bền vững hơn.

Khi kết thúc bài học tiếng anh, các em đã có một bài phát biểu về bản thân bằng cách sử dụng những gì các em đã học được. Các em đã rất tự hào sau khi trình bày bài thuyết trình  và  các em cũng đã nhận được  sự ủng hộ rất lớn từ những sinh viên và cả những người tình nguyện viện. Một cô bé nhỏ đã hỏi tôi : " Em có thể trở lại đây vào ngày mai không?" . Hầu hết các em là những đứa trẻ đã tham gia học hè vào năm ngoái, hi vọng năm nay các em sẽ đến tham gia học hè vào năm nay. Thật tuyệt vời khi trông thấy các em đã nhớ được bao nhiêu và thấy được sự mong muốn học tập của các em như thế nào.

 Nhóm trong trại trẻ mồ côi chơi với các em bé bằng những câu đố hình ghép bằng gỗ, để cho những người chăm sóc em bé có thời gian để nghỉ ngơi.

Sau khi hoàn thành xong những công việc, chúng tôi đã cùng với những trẻ em mà chúng tôi đã dạy tiếng anh và những người dân đến nhận quà tặng cùng nhau ăn bánh mỳ trong bữa trưa và sau đó cùng nhau đi tham quan chùa trong khoảng thời gian ngắn.

Cùng nhau chúng ta có thể tạo nên sự khác biệt và hôm nay chúng tôi đã làm được điều đó.

#LoveTheLifeNhaTrang

 #CommunityNhaTrang

 #HashtagLunchbag

Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm thông tin hoặc quyên góp cho trại trẻ của chúng tôi vui lòng gõ trang:

https://www.gofundme.com/266c654y

A quick trip up to Tu Bong Orphanage with Juanita,...
Assessed day for Tu Bong Summer School in June 201...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Thursday, 28 March 2024