Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Pure Vietnam Beauty and Spa Charity for March 2016

(Tiếng Việt bên dưới)

We have the pleasure of joining with our good friends from Lanterns to help support an orphanage. Tinh Xa Ngoc Van is an orphanage in Tu Bong, 1 1/2 hrs north of Nha Trang set in beautiful countryside. With the help of Hien and Robert from Lanterns, we took up special baby formula for the babies and nappies, milk for the other children and condensed milk and other things that were generously donated from friends (thank you Stacey Black).

It was a fantastic weather today. Summer is coming to Nha Trang. We have been many times to this wonderful place. The orphanage now has two more children and at the moment they have 6 babies. The baby who has physical and mental disabilities is now 16 months old. He is going to see the doctor next Tuesday. A female baby who has a reasonably severe cleft palate is 6 months old. She is going to Sai Gon on 20th of April to check if she is old enough to have an operation. They have twin boys who are 4 months old and they have grown so much and are wonderful. There were two other adorable babies at the orphanage and they have grown up a lot since the last time we visited. The babies all woke up just as we arrived so we got to cuddle and play with them. We also helped feed them. These ladies work so hard taking care of the babies. They do a wonderful job. They were so happy to see people playing and cuddling the babies.

It was a holiday in Vietnam this weekend so many of the local children were having a good time playing with each other near the orphanage. We had a wonderful time with Robert, staff from Lanterns and some of our friends playing with all the babies. I would like to thank Robert Costabile Pi Cool, Ran Mori, Minh Hiền and other friends for coming. It was a very special day.

 

Chúng tôi có sự tham gia của những người bạn tốt đến từ nhà hàng Lantern tới giúp đỡ cho công tác từ thiện. Tại Tịnh Xá Ngọc Vạn có một trại trẻ mồ côi ở Tu Bông, mất 1 tiếng rưỡi để đi từ thành phố biển Nha Trang xinh đẹp về hướng Bắc. Với sự giúp đỡ của Hien và Robert từ nhà hàng Lantern, chúng tôi đã mang sữa và tã giấy cho các em bé, sữa hộp cho các em lớn và sữa đặc cùng với những thứ đặc biệt được quyên góp bởi những người bạn (cảm ơn Stacey Black).
Đó là một chủ nhật đẹp trời. Mùa hè đang đến với thành phố Nha Trang. Chúng tôi đã đến đây rất nhiều lần. Trại trẻ mồ côi hiện nay có thêm 2 em bé và tổng cộng có 6 em bé. Em bé bị bệnh bại liệt nay đã được 16 tháng. Bé sẽ được đưa đến bệnh viện vào thứ 3 tới. Bé gái bị hở hàm ếch nay đã được 6 tháng tuổi. Bé sẽ đi Sài Gòn vào ngày 20 tới để kiểm tra bé có đủ khỏe để làm phẫu thuật không. Họ có 1 cặp sinh đôi trai được 4 tháng tuổi và chúng lớn rất nhanh và khỏe mạnh. Còn 2 em bé khác cũng rất lớn kể từ lần cuối chúng tôi đến thăm. Những em bé vừa mới thức dậy khi chúng tôi đến vì thế chúng tôi có thể bế và chơi với chúng. Chúng tôi đã giúp cho bọn trẻ ăn. Những người phụ nữ ở đây đã chăm sóc bọn trẻ rất tốt. Họ đã làm những công việc phi thường. Họ trông rất vui vẻ khi có người đến chơi và bế bọn trẻ.
Cuối tuần là ngày lễ ở Việt Nam vì thế có rất nhiều trẻ em hàng xóm xung quanh tới chơi tại trại trẻ mồ côi. Chúng tôi đã có khoảng thời gian thật tuyệt với Robert, những nhân viên từ Lantern và những người bạn của chúng tôi cùng chơi với bọn trẻ. Tôi muốn cảm ơn đến  Robert Costabile Pi Cool, Ran Mori, Minh Hiền và những người bạn khác vì đã tham gia cùng chúng tôi. Đó là một ngày thật đặc biệt.

 

 

 

Helping a customer give a bit back while on holida...
Pure Vietnam Beauty and Spa Charity for April 2016
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 19 April 2024