Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Visit Tu Bong Orphanage with Jaunita, Anton, Mariska, Ian,Lisa, Peter, Shane, Lousie in April 2017

(Tiếng Việt Bên Dưới )

What an amazing day we had on Sunday. Took a great group of people up to the orphanage by car and extras came up on their bikes.

We did so much. Looked around, checked out the garden (the cucumbers are growing amazingly, eaten the first lot of vegetables and the moringa leaves have been incorporated in the children's food). The ladies have planted more vegetables and the whole area is growing really well.

We looked at the things for summer school and came up with many plans. It's getting there and we are all getting very excited with lots of great ideas being shared. We spent time with the children who were all very quiet, still a bit sick. Jaunita spent a lot of time with Phuc. He loved it.

The biggest surprise of all was we have a new baby! SHE arrived this morning, left outside the door of the lady monks house. Her name will be Minh Duyen (charming), she weights just 3.5kgs and she is gorgeous. Long legs, long toes and we think about 4 days old.

 Lộc is very happy and growing quickly but Phuoc is the one who seems to be growing the fastest. I taught Hien how to blow kisses and he thought it was a great game. We had an amazing day.

Thank you Jaunita, Anton, Mariska, Shane, Peter, Louise, Lisa and Ian and of course Hằng for coming up. Together we can make a difference.

If you would like to donate or see more information about this orphanage please go to :

https://www.gofundme.com/266c654y

Thật là một ngày chủ nhật tuyệt vời mà chúng tôi đã có. Tôi đã đưa một nhóm người tuyệt vời lên trại trẻ bằng xe hơi và thêm một vài người lên bằng xe máy của họ. Chúng tôi đã làm rất nhiều công việc. Tham quan xung quanh, đến thăm khu vườn ( cây dưa leo đang phát triển đáng kinh ngạc, đã ăn những lứa rau quả được thu hoạch từ lần đầu tiên và lá của cây Moringa ( cây chùm ngây ) đã được nấu kết hợp trong khẩu phần ăn của trẻ em). Người phụ nữ đã trồng thêm rau củ và toàn thể khu vực đó phát triển rất tốt.

Chúng tôi đã xem qua những công việc cho trường học mùa hè và lên đây với rất nhiều kế hoạch. Mọi thứ đã được chuẩn bị sẵn sàng ở đó và tất cả chúng tôi đều sẵn sàng và bắt đầu rất thích thú với rất nhiều ý tưởng tuyệt vời đang chia sẽ cùng nhau. Chúng tôi cũng dành thời gian chơi đùa với các em bé, là những người đã từng rất yên lặng, vẫn còn chút bệnh. Jaunita đã dành rất nhiều thời gian chơi với Phúc. Và phúc rất yêu thích điều đó.

Và thêm một bất ngờ lớn cho tất cả mọi người, chúng tôi đã có thêm một em bé mới ! Cô bé vừa đến sáng nay, được đặt bên ngoài cửa của nhà sư cô. Tên của cô bé sẽ là Minh Duyên ( duyên dáng ), cân nặng của em là 3.5 kg và cô bé tuyệt đẹp. Chân dài, ngón chân cũng dài và chúng tôi đoán rằng em bé khoảng 4 ngày tuổi.

 Lộc thì đang rất vui vẻ và đang phát triển nhanh chóng nhưng Phước có lẽ là một trong những em bé sẽ phát triển nhanh nhất. Tôi đã dạy Hiền cách hôn gió và Hiền đã nghỉ nó là một trò chơi tuyệt vời.

Chúng tôi đã có một ngày rất tuyệt vời. Cảm ơn Jaunita, Anton, Mariska, Shane, Peter, Louise, Lisa và Ian, và dĩ nhiên là Hằng nữa đã lên đây.

Cùng nhau chúng ta có thể tạo nên sự khác biệt.

Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm thông tin hoặc quyên góp cho trại trẻ của chúng tôi vui lòng gõ trang:

https://www.gofundme.com/266c654y

A quick trip to Tu Bong Orphanage April 2017
Pure Vietnam Beauty and Spa charity for April 2017
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 29 March 2024