Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Stephen and Lynni volunteering at Tu Bong

(Tiếng Việt bên dưới)

We met Stephen and Lynne when they came to stay with us through Air B&B. They come from Ireland and are on a holiday in Vietnam for 2 weeks. Stephen is an Osteopath and Lynne specialises in caring for the disadvantaged. When they heard about the Orphanage they wanted to visit. Stephen and Lynne went to the orphanage in the afternoon by bike. They planned to stay at the orphanage for 2 days but when they got to the orphanage they changed their mind and stayed for an extra day.

During the time they were at the Orphanage they played with the babies, Lynne was especially taken with Nghia (one of the twins). Stephen was able to check Phuc and do some gentle treatment with him. He has been able to advise me on things to do in the future to try to help Phuc regain some mobility.

Steven also played with Truong (10 years old boy) and Thuong (8 years old, who lives close to the orphanage, she really likes to practise English and has a bad family home). Sư Thong took Stephen and Lynne to visit the temple and went to the local beach. At night they slept at the temple. They left in the morning and keeping travelling to the wild beach which is 30km away from the orphanage.

Thank you for visiting and helping with the children.

Chúng tôi gặp Stephen và Lynne khi họ đến thuê phòng tại nhà của chúng tôi thông qua trang web Air B&B. Hai người đến từ Ireland đang trong kỳ nghỉ và hiện tại du lịch ở Viêt Nam trong 2 tuần. Stephen là bác sĩ nắn xương, và Lynne, cô là chuyên gia chăm sóc cho các trường hợp kém may mắn. Khi hai người nghe chúng tôi kể về trại trẻ mồ côi, học đã thích thú và muốn đến  thăm các bé. Stephen cùng Lynne đến Tu Bông bằng xe máy vào buổi chiều. Họ định sẽ ở lạiTu Bông hai ngày nhưng khi đến nơi hai người đã quyết định ở thêm một ngày nữa. 

Trong suốt thời gian họ sống ở Trại trẻ, cả hai đều vui vẻ chơi với các em bé, Lynne rất thích chơi với Nghĩa (song sinh). Trong khi Stephen đã khám cho Phúc và anh còn thực hiện một vài động tác để luyện tập cho Phúc. Anh còn chỉ tôi các động tác để tôi có thể tự tập cho Phúc sau này.

Stephen còn chơi với Trường (em 10 tuổi) và Thương (em 8 tuổi, gia đình em đang sống cùng không được hạnh phúc như bình thường, em thích học Tiếng Anh và nhà của em cũng ngay gần Trại trẻ). Sư Thống đã đưa Stephen và Lynne tham quan chùa và cả đi ra biển. Hai người ngủ ở chùa những ngày này. 

Họ rời đi vào buổi sáng và tiếp tục du lịch đến Biển Hoang Dã, một điểm du lịch mới được khai thác gần đây cách Trại trẻ 30km. 

Cám ơn cả hai đã đến tham quan và giúp đỡ các em cùng chúng tôi.

Pure Vietnam with hashtagluchbag August 2016
Pure Vietnam Beauty and Spa & Charity work on Sept...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Monday, 29 April 2024